fbpx
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
איך-להוריד-כתמים-מהספה

איך להוריד כתמים מספה – המדריך המלא

 

הספה היא מקום משכננו בערב או עם אורחים והיא צוברת כתמים בתדירות גבוהה מאוד. ספות הן רהיט לא זול ואנו לא מחליפים אותם בתדירות גבוהה, לכן עלינו לדאוג לניקיון שלהן אחת לכמה זמן כדי להחזיר להן את היופי והניקיון שהיו כאשר קנינו אותן. 

הסרת כתמים זו תורה בפני עצמה מהסיבה שיש כל מיני סוגים של כתמים ולא כל חומר מסיר כל כתם. כמו כן, יש חומרים ששימוש בהם עשוי לעשות גרוע יותר ולהרוס את בד הספה. במדריך הבא תקבלו הסבר על איך להוריד כתמים מספה עור או בד.

הסרת כתמים מספת בד

יש לכם ספת בד והצטברו עליה כתמים. כעת עליכם לבחון היטב מהם הכתמים השונים ורק לאחר מכן להתאים את דרך הניקוי. 

שיטות ניקוי מומלצות לניקוי באופן עצמאי של ספות בד

אם בחרתם לנסות ולנקות את הספה שלכם באופן עצמאי, לפני ביצוע הפעולה, בצעו שאיבה של כל אזורי הספה. לאחר מכן, אתרו את אזורי הכתמים והתמקדו בהם. אזורים נקיים מכתמים, אין צורך לגעת בהם ועדיף לשמור עליהם ללא ניקוי. כעת בחרו האם לנקות את הספה עם חומר טבעי. במידה וזו בחירתכם, מומלץ לערבב חומץ עם מים בריכוז של 2:1 ולשפשף בעדינות את אזור הכתם. לאחר מכן, יש לספוג את המים עם נייר סופג עד כמה שאפשר ולתת לאזור להתייבש. 

אם ברצונכם לנקות את הספה עם חומר ייעודי לספות, גשו לחנויות הניקיון או אזורי הניקיון בסופרים ובחרו חומר ניקוי המתאים לספות בד. על חומר הניקוי יהיו הוראות ברורות איך לבצע את הניקוי. עקבו אחר הוראות אלו.

שיטות ניקוי של מנקה ספות מקצועי

אם זיהיתם כי על הספה שלכם יש כתמים קשים כמו שמן, יין, דם וכדומה, כדאי לכם להזמין ניקוי מקצועי. עבור כתמים אלו בספות בד, יש מכונות ניקוי מיוחדות הפועלות עם חומרי ניקוי אנזימנטיים וקיטור שמפרקים כתמים קשים ושואבים אותם החוצה.  

 

הסרת כתמים מספת עור

 

ספות עור שונות מאוד מספות בד ויש לאבחן האם מדובר בעור אמיתי או בציפוי דמוי עור. הסיבה שיש לבדוק זאת מראש היא כדי להתאים חומר ניקוי שלא יפגע בחלק החיצוני ולא גורם לקילוף שלו. גם בספות העור או דמוי עור חשוב לבצע שאיבה של הלכלוך טרם הניקוי. לאחר ביצוע פעולת השאיבה, יש להעביר מטלית לחה על כל אזורי הספה. 

שלב הניגוב הוא הכרחי ולרוב מסיר את רוב הכתמים השטחיים שלפעמים נראים ככתמים קשים, אך הם בעצם מוסרים בניגוב ללא כל בעיה. כעת, כאשר הספה נקייה מכתמים קלים, יהיה לכם קל לראות את האזורים שבהם יש כתמים קשים יותר. 

הסרת כתמים קשים בספות עור תתבצע על ידי משחה המיועדת לניקוי עור או על ידי מנקה מקצועי שיש לו חומרים ייחודיים לספות עור. את הניקוי יש לבצע בעדינות באמצעות מברשת עם שערות רכות. לאחר הסרת הכתמים יש למרוח חומר שימון לעור ששומר על הברק של הספה. 

איך להוריד כתמים מספה – סוגי הכתמים הנפוצים

כתמים נפוצים בספות יכולים להיות כתמי שמן, כתמי רטיבות אם ישבנו עם שיער רטוב על גב הספה, כתמי אוכל שנדבקו לספה, כתמי קיא, כתמי דם, כתמי חלב, קפה ועוד. בגלל שמדובר באזור שאנו משתמשים בו ביום יום ובכל יום, לא משנה כמה נשמור על הספה, היא תצבור מגוון רחב של כתמים גם בלי שנרצה בכך. מכל מגוון הכתמים הרחב, יש מספר כתמים כמו שתן, שומן גוף וכתמי דם שהם תמיד מאתגרים יותר מכתמי אוכל ועל דרך הניקוי שלהם נפרט כעת. 

ניקוי כתמי שתן מספות

כתמי שתן מהווים בעיה גדולה מהסיבה שהם מתפשטים על אזור נרחב בספה וגם מותירים אותה עם ריח חזק ולא נעים. אם ברצונכם לנקות את השתן באופן עצמאי, הדרך לעשות זאת היא בעזרת חומץ ומים. החומץ הוא חומר טבעי המפרק בקלות כתמים והוא גם מנטרל ריחות. אם מדובר בכתם שתן טרי, תחילה נסו לספוג כמה שאפשר את השתן עם נייר סופג או מגבת. לאחר מכן, קחו מטלית, טבלו אותה בחומץ מהול עם מים, שפשפו את האזור וחכו לייבוש. 

במידה ואתם מעוניינים בניקוי מקצועי, ככל הנראה ימליץ לכם מנקה הספות על ניקוי בקיטור שמחטא את הספה וחודר עמוק אל סיבי הבד. ניקוי בקיטור ינקה את כתם השמן במאת האחוזים וגם יותיר את הספה ללא ריח של שתן. 

ניקוי כתמי שומן גוף 

גופנו מייצר שומן ולעיתים אנו גם שמים עליו קרמים מסוימים שעשויים משמנים. בעת ישיבה על הספה, גופנו מתחכך בבד ומעביר כתמי שמן נרחבים שלאחר זמן מה נראים כמו כתמים אפורים או כתמי מים על בד הספה. 

הדרך הטובה ביותר לניקוי של כתמי שמן גוף מספה באופן עצמאי הוא באמצעות אבקת כביסה מהולה במים. באבקת הכביסה קיימים אנזימים שתפקידם להסיר גם כתמי שמן מבד ולכן היא מצוינת גם כאשר מדובר בספות בד. ערבבו כף של אבקת כביסה עם מים פושרים ושפשפו באופן שיטתי את הכתם הנרחב. 

ניקוי כתמי דם מהספה

 

כתם דם על ספה הוא לא כתם רגיל והוא לא שכיח, אך אם בכל זאת יש לכם כתם כזה, יש דרכים יעילות לבצע ניקוי שלו. אם מדובר בכתם דם טרי, המטרה שלנו תהיה לספוג כמה שיותר ממנו ולהימנע מלהחדיר אותו אל סיבי הבד או לייבש אותו. כדי לספוג את הדם הטרי, מומלץ להניח על נקודת הדם כמות נכבדת של מלח שיספוג אותו. במידה וזה לא צלח או מלח חלקית, כדאי ליצור קשר עם חברת ניקוי ספות מקצועית כמו החברה שלנו, קלין פרו. במידה ומדובר בכתם דם ישן, מומלץ לנסות ניקוי בעזרת חומץ מהול במים. 

לא יודעים איך להוריד כתמים מספה? לא יודעים מה להחליט?. אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולהתחיל בהסרת כתמי הספות שלכם בבית במחירים מעולים. 

האמור במאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי וכל העושה שימוש באמור במאמר על אחריותו בלבד.

שתף:
קטגוריות:

חיפוש

לקבלת הצעה אטרקטיבית במיוחד

מעדיפים שנחזור אליכם ?

מלאו את הטופס !